Kari Skuthe Smestad i Lions-Club Ringebu-Fåvang forteller at Lionsklubben mottok sykkelen allerede før jul, og den skulle egentlig overleveres til Ringebu Omsorgssenter på en kulturkveld i januar. Dette arrangementet måtte utsettes på grunn av nye, strenge restriktsjoner.

Da de skulle prøve til igjen, skjedde akkurat det samme. Overrekkelsen ble utsatt enda en gang.

Vår og sommer er tida da en slik «friluftsdrosje» best kommer til nytte og glede. Derfor fant vi ut at vi måtte få overlevert den innen sommeren. Ringebudagene var en fin anledning til å få markedsført tilbudet, forteller hun.

– Nå kunne vi endelig overlevere den elektriske sykkeltaxien til omsorgssenteret og brukerne der, sier hun oppglødd.

Sykkeltaxien blir nå stående ved Omsorgssenteret i Tollmoen. Skuthe Smestad presiserer at hvem som helst kan etter avtale med personalet sykle en tur med sine pårørende uavhengig om de bor på Omsorgssenteret eller er hjemmeboende, men som selv ikke lenger kan sykle eller kjøre bil.

– Lionsklubbens formål er å yte tjenester til de som trenger det, slår hun engasjert fast